گــــــــــردو

دلم فریفته آن شمایل عربیست

جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸ ب.ظ

دلم فریفته آن شمایل عربیست

که شکل و شیوه او را هزار بوالعجبیست


خیال لعل لبش در درون سینه من

چو باد در دل پر خون شیشه حلبیست


بکشت فتنه چشمش مرا و می بینم

که همچنان نظرش سوی من به بو العجبیست


مرید پیر مغانم که شیخ هر قومی

میان قوم چو اندر میان فرقه نبیست


مخار پای دل رهروان به خار جفا

که این طریقه بد راه و رسم بولهبیست


مرو ز راه ادب تا بلند بخت شوی

که شور بختی مردم ز راه کم ادبیست


کجاست بانی قصر ارم که ترکیبش

به قصر شاه کنون خشت شرفه طنبیست


ز جام لم یزلی جرعه ای به من دادند

مگوی مستی من ذوق باده عنبیست


مکن ز گردش دوران شکایت ابن حسام

که عادت فلک دون پرست منقلبیست


برو به آب قناعت بشوی دست طمع

که بیش حرمت مردم ز فرط کم طلبیست


ابن حسام خوسفی//غزل شماره : ۲۳
  • ۹۴/۱۲/۲۸
  • blogo

ابن حسام خوسفی

غزل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی