گــــــــــردو

گفتم که روی خوبت از من چرا نهانست

دوشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲ ب.ظ

گفتم که روی خوبت از من چرا نهانست 

گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیانست 


گفتم که از که پرسم جانا نشان کویت 

گفتا نشان چه پرسی آن کوی بی نشانست 


گفتم مرا غم تو خوشتر زشادمانی 

گفتا که در ره ما غم نیز شادمانیست 


گفتم که سوخت جانم از آتش نهانم 

گفت آنکه سوخت او را کی ناله یا فغانست 


گفتم فراق تا کی گفتا که تا توهستی 

گفتم نفس همین است گفتا سخن همانست 


گفتم که حاجتی هست گفتا بخواه از ما 

گفتم غمم بیفزا گفتا که رایگانست


گفتم زفیض بپذیر این نیم جان که دارد

گفتا نگاه دارش غمخانهٔ تو جانست


غزل شماره : ۹۶

  • ۹۵/۰۱/۰۹
  • blogo

غزل

فیض کاشانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی