گــــــــــردو

جملاتی زیبا از موریس مترلینگ

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴ ق.ظ

موریس پُلیدور ماری برنار مترلینک (Maurice Polydore Marie Bernard Maeterlinck) نویسنده، شاعر و فیلسوف بلژیکی بود.

** 

قهوه دم می‌کنم،

نصف قاشق سیانور به فنجانت می‌ریزم!


لبخند که می‌زنی،

می‌گویم:

قهوه‌ات سرد شده بگذار عوضش کنم!


این کار هر شب من است،

سال‌هاست که می‌خواهم تو را بکشم،

ولی لبخندت را … چه کنم؟!


======================


زندگان، مردگانی هستند که ایام رهایی شان را در این دنیا می گذرانند.


=====================


اگر در اولین قدم، موفقیت نصیب ما می شد، سعی و عمل دیگر مفهومی نداشت.


===========


هنگام نیکبختی است که باید بیمناک بود؛ هیچ چیز تهدید آمیزتر از سعادت نیست.


===============


هیچ موجودی در دنیا وجود ندارد که در اثر عشق ورزیدن به یک موجود دیگر، حتی اگر یک عشق پیش پا افتاده و پست هم باشد، اصلاحی در روح خود به عمل نیاورد.


==============


وقتی عشقی در کار است، پای عقل می لنگد.


=================


آنچه باعث آزار ما می شود، زندگی است. یک بیمار وقتی بمیرد، تمام دردهایش از بین می رود.


نظرات  (۱)

  • مهزیار کاظمی موحد
  • سلام
    جملات زیبایی را انتخاب کردید
    برای من نکته هایی را داشت
    ممنون از لطف شما
    به من هم سر بزنید
    با مطالب متنوع در حدمت شما هستم

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی