گــــــــــردو

مربای بهار نارنج

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۲۲ ق.ظ
مربای بهار نارنج یکی از مرباهای بسیار خوشمزه است که می توانید با استفاده از گل بهار نارنج آن را تهیه کنید. از بهار نارنج نه تنها در تهیه مربا بلکه در موارد دیگری همچون عطرسازی و یا در تهیه سوهان و گز نیز استفاده می گردد.
در این مطلب از آموزش آشپزی می خواهیم طرز تهیه مربا بهار نارنجرا آموزش دهیم.
 
مواد لازم طرز تهیه مربا بهار نارنج
بهار نارنج۴ لیوان
شکر۳ لیوان
آب۳لیوان
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
پودر هل سبزنصف قاشق مرباخوری
 
۱) برای تهیه مربای بهار نارنج ابتدا باید آن را برگ برگ کرده و سپس به خوبی شستشو دهید. حال قابلمه ای تهیه کنید و برگ های تمیز جداشده را در آن بریزید. داخل قابلمه آب هم اضافه نمایید. سپس قابلمه را روی شعله قرار داده و شعله را نیز زیاد کنید تا چند قل زده و به جوش بیاید.
 
 
۲) بعد از این مرحله باید آن را آبکش نمایید و سپس با استفاده از کمی آب سرد شستشو دهید. بهتر است که این کار را برای دو بار انجام دهید چرا که باید تلخی بهارنارنج کاملاً از بین برود.
 
 
۳) حال داخل قابلمه ای آب سرد ریخته و بهار نارنجی را که کاملاً آبکش کرده اید را به به آن بیفزائید. سپس باید اقدام به اضافه کردن شکر کنید. به مقدار دلخواه در لابلای بهارنارنج شکر بریزید و درب قابلمه را قرار داده و به مدت نصف روز در یخچال بگذارید.
 
 
 
۴) بعد از گذشت این مدت قابلمه را از یخچال خارج و روی شعله قرار دهید. میخواهیم به جوش بیاید. وقتی به جوش آمد شعله را کم کنید تا مربا آرام آرام به غلظت برسد. در این مرحله گلبرگ ها باید به رنگ شفاف و شیشه ای در بیایند.
 
۵) در آخر کار اقدام به اضافه کردن آبلیمو و پودر هل سبز کنید. و همین که چند جوش زد قابلمه را از روی حرارت بردارید. حالا باید با استفاده از یک پارچه قابلمه را پوشانده و صبر کنید تا مربا کاملاً خنک شود. بعد از آن مربا را در شیشه های از قبل تعیین شده بریزید.
 
نکاتی درباره تهیه کردن مربای بهار نارنج
 
– با توجه به این که بهار نارنج بلافاصله می پلاسد، بهتر است که فوراً آن را به مربا تبدیل کنید.
 
– توصیه می کنیم که قبل از استفاده از قابلمه، آب در آن ریخته و بجوشانید و بعد آب را خالی کرده و قابلمه خالی را روی شعله گذاشته و استفاده نمایید. این کار برای این انجام می شود که میکروب های قابلمه حذف شده و مربا کمتر در معرض فاسد شدن قرار گیرد.
 
– برای اینکه مربا را در ظروف دیگر بریزید حتماً از قاشق های چوبی و یا استیل استفاده نمایید.
 
 
– مرباها را حتما در ظروف شیشه ای ریخته که از قبل در آب جوش قرار داده اید.
– اگر نمی خواهید مربایتان شکرک بزند، از این ماده در مربا بیش از اندازه استفاده نکنید.
 
– زمانی که مربا را در شیشه ریختید، حتماً کامل شیشه را پر کنید و سپس شیشه را برعکس نمایید تا هوای درون آن کاملاً گرفته شود. دقت کنید که مربا را باید در یخچال نگهداری کنید
 
 
  • ۹۵/۰۹/۲۹
  • blogo

آشپز خانه

شیرینی

مربا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی