گــــــــــردو

تا به شکار رفته یی گشته دلم شکار غم

دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ب.ظ

تا به شکار رفته یی گشته دلم شکار غم

هست مرا ازین سپس طیش فزون و عیش کم


گر نه ز محنت زمان شاه شود مر ضمان

نیست ز بختم این گمان کاو برهاندم ز غم


تا پی صید آهوان خنگ ملک بود روان

جان و دلم بود نوان از چه ز آه دمبدم


شه به غزال بسته دل من ز هزال خسته دل

او ز خیال رسته دل من ز ملال بسته دم


ای بت شنگ شوخ لب خیز و بسیج کن طلب

تا بجهیم ازین کرب تا برهیم ازین الم


چند قرین ناله یی داغ به دل چو لاله یی

خیز و بده پیاله یی تا برهیم ازین نقم


چین بگشا ز گیسوان تازه کن از طرب روان

چند زنی بر ابروان این همه پیچ و تاب و خم


مژده بده که صبحگه شاه جهان رسد زره

از قمرش بسر کله وز ملکش ببر خدم


قاآنی


  • ۹۴/۱۰/۲۸
  • blogo

غزل

قاآنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی