گــــــــــردو

طرز تهیه آش رشته مجلسی و خوشمزه به روش تهرانی

يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶ ب.ظ

مواد لازم برای تهیه آش رشته مجلسی و خوشمزه عبارتند از :

دو عدد پیاز بزرگ

شش حبه سیر

یک پیمانه عدس

۵۰۰ گرم سبزی آش

یک پیمانه نخود

یک پیمانه لوبیا چیتی

دو قاشق غذا خوری نعناع خشک

کشک به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

مرحله اول: حبوبات شامل نخود، لوبیا، عدس را از شب قبل خیس کنید تا نفخ حبوبات را گرفته و پخت آن‌ها نیز ساده‌تر شود. آب حبوبات را چند بار عوض کنید تا نفخ آن‌ها به خوبی گرفته شود.

 

برای اولین مرحله لوبیا چیتی و نخود را همراه با آب روی حرارت بگذارید تا بپزند. به جای لوبیا چیتی از لوبیا قرمز هم می‌توانید استفاده کنید. در بین حبوبات عدس نیازی به خیس کردن از یک شب قبل تدارد و یک ساعت زمان نیز برای خیساندن عدس کافی است.

 

مرحله دوم: همزمان با پخت لوبیا چیتی و نخود، پیاز‌ها را خرد کرده و در قابلمه‌ای دیگر با روغن مایع تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود. در این مرحله به پیاز در حال تفت مقداری زردچوبه و فلفل سیاه بیفزایید و به خوبی با پیاز مخلوط کرده و تفت دهید. پس از اینکه لوبیا چیتی و نخود پخت، آن‌ها را به پیاز در حال تفت اضافه کنید و لوبیا چیتی و نخود را کمی با پیاز تفت دهید.

 

مرحله سوم: در این مرحله چند لیوان آب‌جوش و عدس را به قابلمه اضافه می‌کنیم و منتظر پخت آن می‌شویم. بعد از اینکه عدس پخت، سبزی آش را که از قبل پاک کرده، شسته و خرد کرده‌ایم به قابلمه اضافه می‌کنیم.

 

مرحله چهارم: بعد از اینکه سبزی آش را اضافه کردیم نباید در قابلمه را به طور کامل ببندیم زیرا رنگ سبزی را خراب می‌کند. بعد از اینکه سبزی آش ما پخت در این مرحله از پختن آش، رشته آش را به آن اضافه می‌کنیم و به خوبی با مواد دیگر مخلوط می‌کنیم. برای بیشتر شدن لعاب آش، می‌توانید یک قاشق آرد به آن بیفزایید. اندازه نمک آش را بعد از افزودن رشته آش اندازه گیری و تنظیم کنید.

 

مرحله پنجم: این مرحله از پختن آش مربوط به تزیین آش است. نعناع خشک، پیاز باقی مانده و سیر‌ها را جداگانه تفت دهید. از نعناع داغ، سیر داغ، پیاز داغ و کشک برای تزیین آش استفاده کنید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی