گــــــــــردو

روش تهیه تارت لیمو

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹ ب.ظ

مواد لازم برای لایه:


آرد- ۲ پیمانه

تکه‌های کره سرد- ۱۰ قاشق غذاخوری


زرده تخم‌مرغ- ۲ عدد 

شکر- یک چهارم پیمانه 


نمک- کمی 

آب یخ- چند قطره


مواد برای داخل تارت:


تخم‌مرغ- ۴ عدد

شکر- سه چهارم پیمانه 


خامه- نصف پیمانه 

آب لیموی تازه- دو سوم پیمانه 


پوست لیمو- یک قاشق غذاخوری


مواد لازم رویه:

لیمو ترش- ۳ تا ۴ عدد 

شکر- دو سوم پیمانه 


آب- سه‌چهارم پیمانه


طرز تهیه:

برای تهیه لایه، آرد، کره، زرده تخم‌مرغ، شکر و نمک را آسیاب کنید تا به شکل خرده نان دربیاید. سپس در حالی که آسیاب روشن است آرام، آرام آب یخ را به مواد اضافه کنید تا به شکل خمیر دربیاید.

خمیر به دست آمده را در پلاستیک بپیچید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید. *فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

خمیر را با وردنه باز و روی قالب مخصوص تارت پهن کنید و اضافه‌های آن را بگیرید.*روی خمیر، کاغذ روغنی پهن کنید و روی آن لوبیا یا برنج قرار دهید تا هنگام پخت بالا نیاید.

خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزید، از فر دربیاورید لوبیا و کاغذ را بردارید و به مدت ۱۰ دقیقه به فر بازگردانید. پس از پخت بگذارید نیم ساعت استراحت کند تا کاملاً خنک شود.

*حرارت فر را به ۱۵۰ درجه سانتی گراد کاهش دهید.*برای تهیه مواد داخل، تخم‌مرغ و شکر را به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کم رنگ شود. خامه را اضافه کنید.

آب و پوست لیمو را نیز به آن اضافه کنید و به لایه پخته و سرد شده بیفزایید و به مدت ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید تا خود را بگیرد. بگذارید کاملاً سرد شود سپس از قالب دربیاورید.

*برای روی تارت، لیموها را برش نازک بزنید و دانه‌ها را در بیاورید.*در قابلمه کوچک شکر و آب اضافه کنید و هم بزنید. قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید،

برش‌های لیمو را در آن قرار دهید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه آرام بپزد. طوری که برش‌های لیمو شفاف شود. آن‌ها را از مایع دربیاورید و روی تارت بچینید سپس روی آن پودر قند بپاشید.


خراسان

  • ۹۵/۰۲/۱۷
  • blogo

آشپز خانه

تارت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی