گــــــــــردو

مربا هویج رنده شده

جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵ ب.ظ

مربا هویج رنده شده


✍مواد لازم

هویج رنده‌شده یک کیلو،

 آب 4 پیمانه،

 شکر یک  کیلو، 

گلاب1/4 پیمانه،

 زعفران دم‌کرده 2 ق سوپ‌خوری

آبلیمو تازه 2 ق سوپ‌خوری،

هل ساییده1/2 ق مرباخوری، 

وانیل نصف قاشق چایخوری


- طرز تهیه

برای تهیه مربای هویج ابتدا هویج‌های رنده‌شده را همراه با آب داخل قابلمه‌ای بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید و کمی نرم شوند. وقتی جوش آمد، شکر را اضافه کرده و مخلوط کنید و سپس بگذارید با حرارت ملایم هویج‌ها به مدت 2 ساعت پخته شوند.

بعد از آنکه هویج‌ها پخته شدند، زعفران دم‌کرده و هل ساییده و وانیل‌ را به ظرف اضافه کنید. مدتی صبر کنید تا شربت مربا به غلظت مناسب رسیده یا به  اصطلاح قوام بیاید. اواخر پخت مربای هویج، آبلیموی تازه و گلاب را هم به مربا اضافه کنید و بعد از چند جوش، حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید مربا در همان ظرف کمی از حرارت بیفتد و به دمای محیط برسد. سپس مربای خنک‌شده را داخل یک ظرف شیشه‌ای خشک و تمیز بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود.


- نکاتی درباره تهیه مربای هویج:برای تشخیص قوام مربا می‌توانید مقداری از شهد مربا را با قاشق برداشته و داخل یک استکان آب سرد بریزید. اگر شهد مربا پخش شد، یعنی هنوز مربا به قوام مناسب نرسیده است. به قوام نرسیدن مربا یکی از دلایل کپک زدن آن است پس دقیت کنید که حتما مربا به غلظت مناسب رسیده باشد.



  • ۹۵/۰۲/۳۱
  • blogo

آشپز خانه

مربا

هویج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی