گــــــــــردو

مربا پوست پرتقال

شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۰۰ ب.ظ

مربا پوست پرتقال


مواد لازم

🍊پوست پرتقال  250 گرم

🍊شکر  500 گرم

🍊آب  دو لیوان

🍊آبلیمو تازه  یک قاشق مربا خوری


طرز تهیه


- برای این منظور شما به پوست سه عدد پرتقال بزرگ احتیاج دارید. ابتدا پوست پرتقال را خوب بشویید و بعد آن را پوست بگیرید. پوست‌های پرتقال را به مدت دو ساعت در آب سرد گذاشته و بعد آن را آبکش کنید و با یک چاقوی تیز هر چقدر امکان دارد پوست سفید را از پوست نارنجی پرتقال جدا کنید، حالا این پوست‌ها را به صورت خلال‌های نازک برش بزنید. 


- ابتدا تلخی پوست پرتقال را بگیرید؛ به این صورت که پوست پرتقال را سه بار به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید و سپس آن را آبکش کنید. در یک دیگ لعابی دو لیوان آب بریزید و شکر را هم اضافه کنید و بگذارید شربت به جوش آید، بعد پوست‌های پرتقال را اضافه کنید و منتظر بمانید تا شربت قوام لازم را پیدا کند. 


- برای اینکه بفهمید شربت، قوام پیدا کرده یا نه! یک لیوان آب سرد کنار دست خود بگذارید و کمی از شربت را در آب بریزید، اگر شربت منسجم شد و به ته لیوان رفت، مربا قوام لازم را پیدا کرده در غیر این صورت اگر شربت در آب پخش شد، یعنی هنوز قوام لازم را پیدا نکرده است. 


- بعد از قوام آمدن مربا، آبلیمو را به آن اضافه کنید و بعد از پنج دقیقه مربا را از روی حرارت ‌بردارید و بگذارید در همان ظرف سرد شود، سپس در یک شیشه تمیز ریخته و در یخچال قرار دهید.




  • ۹۵/۰۳/۰۱
  • blogo

آشپز خانه

مربا

پرتقال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی