گــــــــــردو

ای عشق/ترا من زهر شیرین خوانم ای عشق

يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ب.ظ

ترا من زهر شیرین خوانم ای عشق ،

که نامی خوش تر از اینت ندانم .


وگر – هر لحظه – رنگی تازه گیری ،

به غیر از « زهر شیرینت » نخوانم .


تو زهری ، زهر گرم سینه سوزی ،

تو شیرینی ، که شور هستی از تست .


شراب جام خورشیدی ، که جان را

نشاط از تو ، غم از تو ، مستی از تست .


به آسانی ، مرا از من ربودی

درون کوره ی غم آزمودی


دلت آخر به سرگردانیم سوخت

نگاهم را به زیبایی گشودی


بسی گفتند: « دل از عشق برگیر !

که : نیرنگ است و افسون است و جادوست !»


ولی ما دل به او بستیم و دیدیم

که این زهر است ، اما ! ...نوشداروست !


چه غم دارم که این زهر تب آلود ،

تنم را در جدایی می گدازد


از آن شادم که در هنگامة درد ؛

غمی شیرین دلم را می نوازد .


اگر مرگم به نامردی نگیرد ؛

مرا مهرِ تو در دل جاودانی است .


وگر عمرم به ناکامی سرآید ؛

ترا دارم که: مرگم زندگانی است .


فریدون مشیری

  • ۹۴/۰۹/۲۲
  • blogo

فریدون مشیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی