گــــــــــردو

کاسرول پاستا و بیف

دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ب.ظ

مواد لازم:


۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱ عدد پیاز سفید (پوست کنده و خرد شده)


۱ عدد فلفل دلمه (خرد شده)

۳ حبه سیر (خرد شده)

۱ عدد کنسرو ۷۰۰ گرمی گوجه فرنگی


۶۸۰ گرم گوشت بیف

نمک

۱۱۳ گرم قارچ خرد شده


۳۴۰ گرم نودل

یک و نیم فنجان ذرت


۴۲۵ گرم زیتون سیاه (خرد شده)

۲۲۶ گرم پنیر چدار (رنده شده)


پاستای بیف


طرز تهیه:

فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک قابلمه بزرگ آب نمک (به ازای هر دو لیتر آب یک قاشق غذاخوری نمک) روی گاز گذاشته و آن را برای پخت نودل گرم کنید.

یک ماهیتابه برداشته و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز و فلفل دلمه را داخل ماهیتابه ریخته و تا زمانی که نرم شوند آنها را تفت دهید

(حدود ۴ دقیقه). سیر را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید. گوجه فرنگی را هم در آخر اضافه کنید (اگر گوجه ها بزرگ هستند آنها را خرد کنید). حالا اجازه دهید

 این مخلوط جوش آمده و برای ۱۰ دقیقه بجوشد، بعد حرارت را کم کنید تا گرم بماند.

در یک ماهیتابه جداگانه روغن باقی مانده را گرم کرده و بیف را داخل ماهیتابه سرخ کنید. لازم نیست دائما گوشت را هم بزنید، کافی است یک تا دو دقیقه صبر کرده تا یک طرف آن طلایی رنگ شود.

در طول پخت کمی نمک روش بپاشید.

وقتی یک طرف گوشت طلایی رنگ شد آن را بچرخانید تا طرف دیگر آن هم بپزد. بعد از تمام شدن پخت گوشت، آن را از ماهیتابه بیرون آورده و مخلوط گوجه و پیاز را به آن اضافه کنید.

قارچ ها را داخل همان ماهیتابه ریخته و با روغن باقی مانده تفت دهید. وقتی قارچ ها سرخ شدند آنها را به مخلوط گوشت و گوجه اضافه کنید.

در حالی که قارچ ها می پزند، پاستا را داخل آب جوش نمک بریزید. طبق دستور العمل بسته پاستا را طبخ کنید (حدود ۴ تا ۵ دقیقه). بعد از پخت آن را آبکشی کنید.

حالا پاستا را داخل ظرف کاسرول ریخته و اگر ظرفتان زیاد بزرگ نیست آن را بین دو ظرف تقسیم کنید. مخلوط گوجه و بیف را هم زده و همراه با ذرت، زیتون و دو سوم پنیر داخل ظرف کاسرول بریزید.

در مرحله آخر باقی مانده پنیر را روی پاستا ریخته و آن را داخل فر بگذارید. ۳۰ دقیقه صبر کرده و بعد آن را سرو کنید.


ترجمه: حمیده انیسی بصیر/نوین زی

  • ۹۴/۰۹/۲۳
  • blogo

آشپز خانه

پاستا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی