گــــــــــردو

گفتم ندهم دل ، رخ زیبای تو نگذاشت

جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۷ ب.ظ

گفتم ندهم دل ، رخ زیبای تو نگذاشت ///گفتم نکنم ناله ، جفا های تو نگذاشت 

گفتم نکشم حسرت آن پیکر زیبا ///خود جاذبه پیکر زیبای تو نگذاشت 


گفتم بهوای تو چو پروانه نسوزم ///ای شمع رخ انجمن آرای تو نگذاشت 

اینسان که بناگاه نگاهت خجلم کرد ///چشمی به من از بهر تماشای تو نگذاشت 

یک عمر بلا روزی من بود که یکروز///       بی درد و بلایم قد و بالای تو نگذاشت 

ایزد که ترا داد رخی همچو رخ ماه ///گوئی اثر مهر بسیمای تو نگذاشت 


یک اهل دل ایشوخ ندیدم که ترا دید ///وز سر نگذشت آخر و در پای تو نگذاشت 

کن مرحمتی زآن لب جانبخش که حسرت ///جان در تن این عاشق شیدای تو نگذشت 


 حالت پی دل رفتی و دیدی که در آخر

  جز ننگ ز بهرت دل رسوای تو نگذاشت


ابوالقاسم حالت
  • ۹۴/۰۷/۱۰
  • blogo

ابوالقاسم حالت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی