گــــــــــردو

برای چیدن گل سرخ، نه ارّه بیاور، نه تبر !

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۲۳ ب.ظ

برای چیدن گل سرخ، نه ارّه بیاور، نه تبر ! 

سرانگشت ساده‌ی همان ستاره‌ی بی‌آسمانم ... بس ، 


تا هر بهار به بدرقه‌ی فروردین ، 

هزار پاییز پریشان را گریه کنم . 

- هم از این‌روست که خویشتن را دوست می‌دارم . 

برای کُشتن من، نه کوه و نه واژه ، 


اشاره‌ی خاموش نگاهی نابهنگامم ... بس . 

تا معنی از گل سرخ بگیرم و شاعر شوم . 


- هم از این روست که ترا دوست می‌دارم . 

برای مُرده‌ی من، نه اندوه آسمان و نه گور زمین ، 


تنها کابوس بی‌بوسهْ‌رفتنِ مرا از گفتگوی گهواره بگیر. 

من پنجه‌ی پندار بر دیدگان دریا کشیده‌‌ام 


پس شکوفه‌کن ای نارون، ‌ای چراغ، ای واژه ! 

این‌جا پروانه و پری به رویا‌ی مزمور ماه ، 


دریچه‌ای برای دل من آورده‌اند . 

- هم از این روست که جهان را دوست می‌دارم . 


سید علی صالحی

  • ۹۴/۰۸/۱۷
  • blogo

سید علی صالحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی