گــــــــــردو

باز باید زیست/من نه خوش بینم

پنجشنبه, ۳ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵ ب.ظ

من نه خوش بینم نه بد بینم 

من شد و هست و شود بینم...


عشق را عاشق شناسد ، زندگی را من

من که عمری دیده ام پایین و بالایش


که تفو بر صورتش،لعنت به معنایش

دیده ای بسیار و می بینی


می وزد بادی ،پری را می برد با خویش،

از کجا ؟از کیست؟


هرگز این پرسیده ای از باد؟ 

به کجا؟وانگه چرا؟زین کار مقصد چیست؟


خواه غمگین با ش،خواهی شاد

باد بسیار است و پر بسیار ،یعنی این عبث جاریست.  


آه باری بس کنم دیگر

هر چه خواهی کن،تو خود دانی


گر عبث یا هر چه باشد چند و چون،

         این است و جز این نیست.


مرگ می گوید:هوم!چه بیهوده!

زندگی می گوید اما


باز باید زیست،

باید زیست،


باید زیست....


مهدی اخوان ثالث

  • ۹۴/۱۰/۰۳
  • blogo

مهدی اخوان ثالث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی